Sektörün ve işin ne olursa olsun Covid-19 salgını muhtemelen senin çalışma şeklini de değiştirdi. Tüm dünya yeni normale doğru adım adım ilerlerken, virüs senin için hala kaygı ve stres kaynağı olabilir ve bu çok doğal. Peki Covid-19 sonrası iş stresini yönetmek için neler yapabilirsin?

Covid-19 iş yapış biçimlerimizi nasıl değiştirdi?

Ofise geri dönüş için gün sayarken Covid-19’un yarattığı endişeyi nasıl temizleyebileceğini ve yeni çalışma koşullarına nasıl adapte olabileceğini mi merak ediyorsun?

İşte önerilerimiz:

Stresi tanımla.

İlk önerimiz, yaşadığın ya da bundan sonra karşılaşabileceğin stres ile belirtilerini belirleyerek yüzleşmen. Örneğin bir öfke hissediyor musun? Durumu inkar ediyor musun? Belirsizlik senin için bir gerginlik sebebi mi? Motivasyon eksikliği mi hissediyorsun? Peki tüm bu hisler nelere sebep oluyor? Hayat kaliten nasıl etkileniyor?

İş arkadaşlarınla konuş.

İş arkadaşlarınla ve yöneticilerinle sosyal mesafeyi korumaya devam ederek yaşadıkların ve iş stresi hakkında konuş. Böylece hem strese neden olan unsurları daha kolay belirleyebilir hem de çözüm bulmak için birlikte çalışma şansınız olur. 

Koronavirüs sonrası iş yerleri nasıl değişecek? Covid-19 sonrası öngörüler

İnsan kaynakları ile iletişim kur.

Salgının çalışmanı nasıl etkilediğini çalıştığın şirketteki insan kaynakları uzmanları ile açıkça konuş ve onlardan ruh sağlığına iyi gelecek kaynaklar konusunda yardım talep et. Unutma, beklentilerini paylaşırsan bu beklentilerin karşılanması ihtimalini de yükselteceksin. Ayrıca böyle bir dönemde işvereninin de bireysel ve örgütsel düzeyde psikolojik destek sunmak zorunda olduğunu unutma. 

Covid-19 sonrası ofiste daha steril bir çalışma ortamı yaratmak için neler yapmak gerekir?

Günlük rutin oluştur.

Mümkün olduğunca tutarlı bir günlük rutin geliştirerek hayatın üzerindeki kontrol hissini artırabilir. Rutinler, daha verimli çalışmanı sağlayarak işine duyduğun motivasyonu da artıracaktır. Bu rutine düzenli bir uykuyu, egzersizi, sağlıklı beslenmeyi, aile ve yakınlarla kurduğun fiziksel ve duygusal bağı ve elbette kendine ayırdığın kaliteli vakti de dahil etmeni öneririz. 

Farkındalığını artır.

Bedenini ve zihnini aktif ve huzurlu tutmak için daha çok dinlenmek, yoga ve meditasyon gibi farkındalık çalışmaları yapmak, çalışma saatleri dışında hoşuna giden şeyler yapmak sana çok iyi gelebilir.

Virüs hakkında bilgi edin.

İnsan bilmediği şeyden korkar. Covid-19’u tüm gerçekleriyle daha iyi tanırsan, kendini, sevdiklerini ve ilişki kurduğun tüm insanları nasıl koruyacağını bilirsen endişen azalacaktır. Hastalık riskini iyice anlayıp öğrendiklerini başkalarıyla paylaşmak da rahatlatıcı olacaktır. Salgınla mücadelede sen dahil herkesin rolü çok önemli.

Herkesin benzer bir durumda olduğunu hatırla.

Koşullarımız tam olarak aynı olmasa da bu salgını dünyadaki herkesle aynı anda deneyimliyoruz. Hepimiz aynı olağandışı durumun içindeyiz ve hepimizin kaynakları sınırlı. 

Haber kaynakları ile ilişkini sınırla.

Her an her dakika yeni bir Covid-19 gelişmesi duymak sinir bozucu ve zihinsel olarak yorucu olabilir. Sosyal medya da dahil olmak üzere haberlere arada sırada biraz olsun mola verebilirsin. 

Covid-19’un iş dünyasında yarattığı hangi değişiklikler kalıcı olabilir?

Sen de sevdiklerine yardım et.

Hislerini, endişelerini güvendiğin insanlarla paylaş. Mümkünse fiziksel olarak görüşerek, değilse de iletişim araçlarının nimetlerinden faydalanarak onlarla daha çok sohbet et. Sen de onlara yardım elini uzat. Özellikle depresyon ve anksiyete gibi stres belirtileri gösteriyorlarsa onları doğru destek kanallarına yönlendir. Böylece hem de benlik algını besleyebilir hem de aidiyet hissini artırabilirsin. 


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.