İşletmelerin bütün müşteri etkileşimlerini kayıt altına alarak veri oluşturması, biriktirmesi ve bu verileri ticari ilişkilerini kuvvetlendirip kârlılık seviyelerini yükseltmek için kullanmalarını sağlayan teknoloji, strateji ve uygulamaların tamamına CRM, yani müşteri ilişkileri yönetimi denir. Bu yazıda CRM’in hangi alanlarda ne işe yaradığını detaylı şekilde anlatıyoruz.

CRM nedir?

CRM terimi güncel olarak müşteri ilişkilerinin yönetilmesini sağlayan yazılım ve programları ifade etmek için kullanılır. CRM çözümleri ile işletmeler, hem satış sürecini tüm detaylarıyla takip edebilir hem bütün müşteri ilişki ve etkileşimlerini tek bir platformda toplar, hem de daha iyi bir iç iletişim kurar. Bu sayede daha iyi bir müşteri hizmetleri sunar ve satış sürecini daha doğru biçimde yönetip kârlılığını artırır.

CRM yazılımı nedir?

CRM ne işe yarar?

Standart bir CRM yazılımı, müşteriler ve müşteri olma potansiyeli taşıyanlarla kurduğun iletişimin ilk adımından satıştan sonraki hizmetlere dek tüm satış sürecinin rahatça izlenmesini sağlayan özellikler sunar. İşletmenin yönetici ekibi CRM yazılımlarını satış organizasyonunun yönetimi, performans ölçümü ve yönetim gelişimi için kullanır. Satış ekipleri ise CRM yazılımlarından teklif ve sipariş oluşturmak, oluşturulan siparişleri takip etmek, geçmiş satışları görüntülemek ve tüm müşteri veri ve etkileşimlerini kaydetmek ve istediklerinde tüm bu bilgiye ulaşmak  için faydalanır.

Binlerce e-mail, karmaşık excel dokümanları ve elle not edilmiş müşteri bilgileri yerine bir CRM yazılımında belirli bir formata göre saklanan bilgiler, işletmendeki tüm personelin istediği bilgiye kolayca erişmesini sağlar. CRM yazılımı kullanıyorsan müşterin firmana telefon açtığında onunla konuşan personelin, kendisini tanımıyor olsa bile hemen hakkındaki bütün kayıtlara ulaşır ve müşterine bu bilgiler ışığında efektif bir hizmet sunar. Aynı zamanda müşterinin yeni taleplerini de CRM’e kaydeder. Böyle personelin, müşterinin seninle nasıl iletişim kurduğunu, ne zaman hangi ürün ya da hizmeti satın aldığını ve kişisel bilgilerini kolayca görebilir. Bu sayede işletme verimliliğini de artırırsın.

Bir CRM yazılımı kullanmanın 5 avantajı

CRM yazılımı belli bir süre öncesine dek, kurulum bedeli ve detaylı eğitimleri sebebiyle yalnızca büyük işletmelerin tercih ettiği bir çözümdü. Günümüzde hem bulut teknolojisinin ilerlemesi hem de kullanım kolaylığı sunan pratik programların ortaya çıkışıyla her ölçekten şirketin tercih edebileceği bir çözüme dönüştü. CRM yazılımları,

  1. Bulut tabanlı CRM programları altyapı, bakım ve kurulum maliyetlerini ortadan kaldırır.
  2. Online erişim sunduğu için internet olan her yer ve cihazdan kolayca kullanılabilir.
  3. Sana ve işletmene hız ve pratiklik kazandırır.
  4. Mobil uygulama desteği sunar.
  5. Saha ekiplerinin, müşteri toplantısına çıkan satıcılarının ve tüm personelinin bilgiye her an erişmesini, düzenlemesini ve yeni giriş yapmasını sağlayarak daha verimli çalışmasını sağlar.

CRM seçerken dikkat etmen gereken 3 şey

CRM çözümü seçerken

  1. İhtiyaçlarını önceden analiz etmeli, bu ihtiyaçlara yönelik bir çözüm aramalısın
  2. Kullanmayacağın özellikler için ek ücretler ödememelisin
  3. Senin ve tüm ekibinin rahatça kullanabileceği, verim alabileceğin ürünlere yönelmelisin

MikroX’in CRM’i kolaylaştıran 5 süper özelliği

MikroX’in Müşteri ve Tedarikçi Yönetimi Programı ile

  1. Borç ve alacağı olan müşteri ve tedarikçilerini bir bakışta görüp bakiyesi olan firmaların bilgilerini toplu olarak alabilirsin
  2. Müşteri ve tedarikçilerine limit belirleyip uyarı sistemi sayesinde bakiyelerini kontrol altında tutabilirsin
  3. Müşteri ve tedarikçilerin için mutabakat oluşturup e-mutabakat paylaşabilirsin
  4. Müşteri ve tedarikçilerini kategorilere ayırıp ayrıntılı raporlar üretebilirsin
  5. Mevcut müşteri ve tedarikçi bilgilerini toplu olarak MikroX’e aktarabilirsin

Artık MikroX‘e 1 yıl boyunca ayda sadece 1 ₺‘ye sahip olabilirsin. Üstelik deneyip karar vermen için ilk 15 gün ücretsiz.