Yaratıcı iş fikrini sonunda hayata geçirdin ve hayallerini gerçeğe çevirdin. Artık emeklerinin karşılığı olan bir işletmeye ve tıkırında giden işlere sahipsin. Ama çok vakit aldığını düşünsen de bilindik yöntem olduğu için işlerinin karşılığında matbu fatura kesiyorsun. e-Dönüşüme seyirci kalmak istemiyorsun ama e-fatura uygulamasına geçmek konusunda da kararsızsın. Bu sürecin adımları neler? Başvurunu nasıl yapacaksın? Sorularının cevapları bu yazıda!

e-Faturaya geçmek için 5 neden

İş dünyasında kullandığımız tüm araçlar dijitalleşirken muhasebenin de geleneksel yöntemlerle devam etmesi saçma olmaz mıydı? Eğer iş süreçlerimizin her aşamasında verimlilik peşindeysek faturalama süreçlerini de dijitalleştirerek hızlandırmamız gerekiyor. e-Fatura uygulaması yalnızca faturaları elektronik ortamda hazırlayıp göndermemizi ve almamızı sağlamıyor. Aynı zamanda alıcı ve satıcı arasında tek bir format ve standarda göre, güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir sistem kuruyor. İşte e-faturaya geçmek için 5 çok geçerli neden:

  1. Masrafları ve operasyonel yükü azaltır: Kağıt, mürekkep, kargo gibi masrafları ortadan kaldırır.
  2. Arşivleme ve erişimi kolaylaştırır: Evrakın kaybolma riskini yok eder. Dilediğin belgeye anında erişmeni sağlar.
  3. Mobilite sunar: Dünyanın her yerinden yalnızca tek tıkla e-fatura hazırlayıp gönderebilirsin.
  4. Nakit akışını hızlandırır: Müşterinin faturayı anında görmesini sağladığı için tahsilat süreni kısaltır.
  5.  Doğa dostudur: e-Fatura uygulamasıyla kağıt tüketimine elveda! Bu uygulamaya geçildikten sonra sadece Türkiye’de 100 binden fazla ağacın kesilmekten kurtulduğu söyleniyor.

e-Faturaya nasıl başvurabilirsin?

e-Fatura uygulamasından aşağıdaki üç farklı yöntemle yararlanabilirsin:

  • Özel entegrasyon: Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan (GİB) özel entegrasyon izni alan kurumların sistemlerini kullanarak entegrasyon yapabilirsin.
  • Bilgi işlem sistemi entegrasyonu: İşletmene ait bilgi işlem sisteminin altyapısı yeterliyse sistemini GİB’in sistemine entegre ederek 7/24 kesintisiz bağlantı sağlayabilirsin.
  • GİB Portal: GİB’in internet sitesi olan efatura.gov.tr üzerinden ücretsiz olarak sunulan GİB Portal’dan faydalanabilirsin.

e-Faturaya geçmenin kolayı: MikroX

Mikro Yazılım olarak 2013 yılında Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen özel entegratörlük koşullarını sağlayarak mükellef adına e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv Fatura gibi elektronik kayıtlar oluşturma yetkisini kazandık. Bugün farklı sektörlerden yüzlerce işletmeye kendi altyapımızı kullanarak birçok e-devlet uygulamasını sunuyor, e-dönüşümlerini gerçekleştirmelerini sağlıyoruz. Mikro Yazılım’ın yeni nesil ön muhasebe programı MikroX ile e-fatura uygulamasına geçerek aşağıdaki avantajlardan fayalanabilirsin:

  • Ücretsiz entegrasyon: MikroX ile e-fatura uygulamasına geçmek için hiçbir bedel ödemene gerek yok!
  • Ulusal ve uluslararası uyum: Hem Maliye Bakanlığı standartlarına hem de uluslararası finansal standartlara tam uyumlu şekilde saniyeler içinde e-fatura ve e-arşiv düzenleyebilirsin.
  • Fiyat avantajı: MikroX’in Ekonominizi Düşünen Kampanya‘sıyla programa 1 yıl boyunca ayda 40 TL yerine yalnızca 1 TL’ye sahip olabilir, e-Fatura entegrasyonundan ve mobil uygulamalardan da ücretsiz olarak faydalanabilirsin.

Artık MikroX‘e 1 yıl boyunca ayda sadece 1 ‘ye sahip olabilirsin. Üstelik deneyip karar vermen için ilk 15 gün ücretsiz.