Banka hesaplarının takibi, stok giriş ve çıkışları, çek ve senetlerin takibi, fatura ve müşteri hesaplarının takibi işletmenin geleceği ve alacağı tüm kararlar için oldukça önemli. Bir e-ticaret işletmesinde tüm bu unsurların kontrolü, tüm satışlar dijital ortamda olduğundan daha da fazla önem taşıyor. e-Ticaret yapıyorsan ya da yapmaya niyetliysen sana hem zamandan hem de paradan tasarruf ettirecek pratik bir muhasebe programı tam sana göre.

Etkili bir e-ticaret muhasebesi nasıl yapılır?

e-Ticaret işletmenin muhasebesini yaparken aşağıdaki konulara ihtimam göstermeni öneririz:

  • Hesap ayrımı: Kişisel hesabın ile işletme hesabını birbirinden daima ayrı tutmalısın. Bu hesapları tek yerden yönetmeye çalışırsan şirketinin karlılığını etkili şekilde takip etmen zorlaşacaktır.
  • Gelir ve gider takibi: Tüm işletmeler için önemli olan bu unsur, ihmal edildiğinde şirketinde işlerin ters gitmesine yol açabilir. Ürünlerinin maliyetini, lojistik ve depolama masraflarını, kira ve faturaları, maaşları, kısacası tüm harcamalarını tıpkı gelirlerin gibi kayıt altına almalısın. Aynı zamanda tüm gelir ve giderlerini birbiriyle kıyaslayıp işletmenin gelir-gider, kar-zarar dengesini de gözetmelisin.
  • Karlılık takibi: Her ay ne kadar kar ettiğini, yaptığın reklam ve pazarlama çalışmalarının işe yarayıp yaramadığını izlemelisin. Kârlılık analizleri üç ile altı aylık ve yıllık periyotlarda da yapılmalı, her bir sonucu birbiriyle kıyaslayarak finansal raporlar oluşturmalı.

e-Ticaret muhasebe programı nedir, ne işe yarar?

Muhasebe programlarının ana amacı, muhasebe takibi için gerekli olan tüm unsurları ayrıntılı ve ihtiyaçlarına göre özelleştirebileceğin şekilde sana sunmasıdır. Yukarıda bahsettiğimiz tüm takipleri bir muhasebe programı kullanarak hatasız ve pratik şekilde yapmaya ne dersin? Bir muhasebe programıyla gelir ve giderlerini zahmetsizce takip edebilir, vergi ve şirket içi harcama hesaplamaları yapabilir, nakit akışını daima kontrol altında tutar ve kaydettiğin müşteri ve fatura bilgileri ile yaklaşan ödeme ve tahsilat günlerini önceden bilir; kötü sürprizler yaşamazsın. Ayrıca e-fatura veya e-arşiv düzenleyip hızlıca kesip müşterinle paylaşabilirsin. Etkili bir stok ve depo yönetimi yaparak maliyetlerin ile satış sonrası kârlılığını da kontrol edebilirsin.

Yeni nesil ön muhasebe programı MikroX

30 yıllık yazılım üreticisi Mikro Yazılım’ın yeni nesil ön muhasebe programı MikroX ile sözünü ettiğimiz tüm işlemleri ve hatta fazlasını kolayca gerçekleştirebilirsin. Şirketinin sağlıklı büyümesine yardım eden MikroX‘e 7/24 online olarak kolayca erişip muhasebe operasyonlarını dünyanın her yerinden zahmetsizce yönetebilirsin.

MikroX ile neler yapabilirsin?

Yazılım bedeli haricinde ek bakım, geliştirme ve güncelleme ücretleri talep etmeyen MikroX, sisteme girdiğin tüm verileri işletmenle ilgili en zor kararları bile kolayca vermeni sağlayacak şekilde anlamlı bilgilere dönüştürür. Finansal operasyonlarını istediğin ayrıntıya göre raporlayan, tahsilat ve ödemelerini erken uyarı sistemi ile sana haber veren MikroX ile aşağıdakileri yapabilirsin:

  1. Fatura takibi: MikroX ile satış, alış, proforma, perakende ve iade faturalarını kısa sürede hazırlayıp gönderebilirsin. Elinde hazırladığın matbu faturada daha çok hata yapma riski varken MikroX  ile hazırladığın faturada bu hataların önüne geçersin ve tahsilatlarını da hızlandırırsın. Tek tuşla fatura yazdırabilir, periyodik faturalarını belirlediğin dönemlerde kolayca oluşturabilirsin.
  2. Müşteri ve tedarikçi yönetimi: MikroX’e müşteri ve tedarikçi ekleyerek hesaplarını dilediğin zaman istediğin yerden görebilir, tahsilat ve günü gününe ödeme takibi yapabilirsin. Ayrıca mutabakat mektubu hazırlayabilir, müşteri ve tedarikçilerine ekstrelerini e-posta ile gönderebilirsin.
  3. Gelir-gider Takibi: MikroX’e farklı döviz cinsinden kasa ve banka hesabı tanımlayabilir, tüm giriş ve çıkışları anlık olarak izleyebilir, nakit akışını daha zahmetsizce yönetebilirsin. Aynı zamanda vergi ve maaş gibi gider belgelerini kolayca düzenleyebilirsin.
  4. Stok ve depo yönetimi: MikroX ile stok takibi de daha kolay. Ürünlerini stoklanabilir olup olmadığına göre düzenleyebilir, fiyatlarını faturalara otomatik olarak ekleyebilirsin.
  5. Raporlama: MikroX’le belirlediğin periyotlarda ne kadar satış, harcama ve tahsilat yaptığını görebilir, işletmenin ne kadar kâr ettiğini daima bilirsin. Aynı zamanda güncel ve gecikmiş ödemelerini ve sonraki dönemlerde yapacağın ödemelerin tutarını ayrıntılarıyla görürsün.
  6. e-Fatura: MikroX ile e-dönüşüm yolunda ilerleyebilir, ulusal ve uluslararası standartlara uyumlu olarak e-fatura kesmeye başlayabilirsin. Böylece zamandan ve maliyetten tasarruf eder, tahsilat süreçlerini hızlandırırsın. Dilersen Mikro Yazılım’ın özel entegratörlük sisteminden de faydalanabilirsin.

Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.