E-ticaret çeşitli ürün ve hizmetlerin satışının, reklamının ve ödemesinin online ortamda
yapılmasıdır. Bir başka deyişle e-ticaret, alışılagelmiş ticaretin sanal ortamda
gerçekleşmesidir.
E-ticaretin hayatımıza girmesi, 1995 yılına rast gelir. Bu seneden itibaren her sene bütün
alışveriş operasyonları içerisindeki payını istikrarla büyüten e-ticaretin önümüzdeki yıllarda
da büyüyeceği ve geleneksel ticaretten daha büyük bir işlem hacmine sahip olacağı ön
görülmekte.
E-Ticaretin Türleri Nelerdir?
E-ticaretin birden fazla çeşidi vardır. E-ticaret çeşitleri alıcı ve satıcı tarafın özellikleri
üzerinden tanımlanmaktadır. Bu e-ticaret türlerini aşağıda bulabilirisiniz.
 Şirket-Kamu İdaresi Arası E-Ticaret
 Tüketici-Kamu İdaresi Arası E-Ticaret
 Şirketler Arası (B2B- Business To Business) E-Ticaret
 Şirket-Tüketici (B2C- Business to Customer) Arası E-Ticaret
Ülkemizde en çok tercih edilen e-ticaret şekilleri B2C (Şirket – Tüketici Arası / Business to
Customer) ve B2B (Şirket – Şirket Arası / Business to Business) e-ticarettir.
B2B E-Ticaret
B2B e-ticaret modelinde ticaretin alıcısı ve satıcısı işletmelerdir. Bu e-ticaret yöntemi,
işletmeler arasında gerçekleşmektedir.
Bu modelde faaliyet gösteren en büyük e-ticaret firmalarından biri Alibaba.com’dur.
B2C E-Ticaret
Bu ticaret yönteminde işletmeler ürünün satıcısı, tüketiciler de alıcısıdır. Tüketicilerin her
türlü ihtiyacına yönelik kurulabilecek B2C e-ticaret modelinin her sektörde çok çeşitli
temsilcileri vardır.
B2C e-ticaret modelinin öne çıkan özelliklerinden birisi de tüketicilerin başka tüketiciler
tarafından yapılan ürün ve mağaza yorumlarını görerek alışveriş yapmasına olanak
tanımasıdır. Bu sebeple e-ticaret platformları özellikle de bilinçli tüketiciler tarafından sıklıkla
tercih edilmektedir.
E-Ticaret Neden Tercih Edilmelidir?
E-ticaret platformları, özellikle ticarete yeni başlayacak genç işletmeler için eşsiz olanaklar ve
kolaylıklar sunmaktadır.
1995 yılından beri müşteri potansiyelini ve işlem hacmini sürekli büyüten e-ticaret
piyasasında çok farklı girişim modelleri kendilerine yer bulmaktadır. Neredeyse her işletme

modeli için uygun olan e-ticarette pazar araştırması yapmak, dünyanın dört bir yanından
müşterilere ulaşmak, müşterilerden geri bildirim almak, küçük bütçelerle büyük kitlelere
ulaşacak reklamlar vermek mümkündür. Özellikle internet üzerinden ödeme sistemlerinin
güvenirliğinin ve popülerliğinin artmasıyla her yaştan birey çok farklı ihtiyaçları için e-ticaret
alışverişlerini tercih etmektedir.
E-ticarete dayalı bir iş kurmanın maliyeti diğer işletmelere kıyasla çok daha düşüktür. Bu
sebeple küçük başlayıp kar marjınız arttıkça işletmenizi büyütebilir, büyük anaparalar
olmadan iş dünyasına adımınızı atabilirsiniz. Bunun yanında e-ticarete dayalı işletmelerin
masraf kalemleri sayıca ve maliyet olarak çok daha azdır.
E-ticaret ile dünyanın dört bir yanından müşterilere ulaşabilir, ürün ve hizmetlerinizi çok
daha geniş bir kitleye pazarlayabilirsiniz. Hem de evinizden ya da ofisinizden ayrılmadan!
E-ticaret sistemlerinin 7/24 erişilebilir olması sebebiyle hafta içi ya da hafta sonu, iş günü ya
da tatil zamanı para kazanmaya devam edebilirsiniz. Fiziksel kısıtlamaları ortadan kaldıran e-
ticaret ile mesai saatlerine takılmadan satış yapmanız mümkündür. Müşterileriniz sadece
mağazanız açıkken değil, istedikleri zaman ürünlerinizi görüntüleyebilir ve satın alabilir.
Fiziksel mağazadan faklı olarak online mağazalarda yer kısıtlaması ya da katlanarak artan
teşhir ürünü masrafları olmaksızın dilediğiniz kadar ürünü aynı anda sergileyebilirsiniz.

300’ün üzerinde iş ortaklığı ile, 30 yıldır 105 bin müşteriye kurumsal süreçlerde
destek veren yerli bir şirket olarak Mikro Yazılım, şirketinize muhasebe raporları
hazırlamadan stok takibine pek çok alanda destek olacak yazılım ürünleri ile iş süreçlerinizi
verimli bir hale getirmek için hizmet vermektedir.

Mikro Yazılım web tabanlı ön muhasebe çözümü: MikroX
İşletmenizin muhasebe ihtiyaçları için Mikro Yazılım’ın 30 yıllık deneyimiyle geliştirdiği web
tabanlı yeni ön muhasebe çözümü MikroX ile hemen tanışın! Hepsiburada, N11 ve Amazon
gibi önde gelen e-ticaret platformları ile entegre çalışan MikroX’in e-ticaret çözümleri ile
işletmenizi büyütmek artık çok kolay.
Kolay kurulumu ile öne çıkan MikroX e-ticaret entegrasyonunu sadece birkaç kısa adım ile
hemen kurabilirsiniz. Otomatik e-fatura oluşturma özelliği sayesinde e-faturalarınız ve e-arşiv
faturalarınız anında oluşturulur. Böylece zamandan tasarruf ederken enerjinizi ve
kaynaklarınızı işletmenizi bir adım öteye taşımak için kullanabilirsiniz.
MikroX e-ticaret çözümlerinin otomatik senkronizasyon özelliği ile sahip olduğunuz tüm e-
ticaret mağazalarınızın bütün işlemleri otomatik olarak MikroX hesabınıza aktarılır. Böylece
hem gelirlerinizi, hem de çeşitli platformlar üzerinden yapılan tüm işlemlerinizi kolaylıkla
takip edebilir, faturalarınıza her an her yerden ulaşabilirsiniz.

Tüm bunların yanı sıra, MikroX ile yapabileceğiniz şeyler şunlardır:
Fatura Oluşturma: Dilediğiniz şekilde tasarladığınız faturanızı oluşturup yazdırabilirsiniz.
Hatırlatma Gönderme: Vadesi gelen faturalar için müşterilerinize hatırlatma
gönderebilirsiniz.
e-Dönüşüm Modülleri: E-Fatura başta olmak üzere e-Dönüşüm kapsamındaki işlemlerinizi
yapabilirsiniz.
 Müşteri ve tedarikçi takibi yapabilirsiniz.
 Borç ve alacak takibi gerçekleştirebilirsiniz.
 Veri aktarımı yapabilirsiniz.
 Ekstre oluşturabilirsiniz.
 Gelir-gider takibi yapabilirsiniz.
 Nakit akışınızı takip edebilirsiniz.
 Kasa ve bankalarınızı tek bir platforma ekleyerek giriş-çıkış takibi yapabilirsiniz.
 Tahsilat ve ödemelerinizi takip edip kaydedebilirsiniz.
 Gider fişi, maaş ve vergi oluşturabilirsiniz.
Kasa takibi, çalışan takibi, gider belgesi işlemleri, satış fiyatı tanımama, tahsilat raporları,
gider raporları, belirlediğiniz işlemleri otomatik tekrarlama, fatura hatırlatma ve proforma
fatura takibi gibi daha pek çok işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.