Evden çalışırken bilgisayar ekranının içinde kaybolman işten bile değil. Bu yazıda, gününü daha hareketli geçirmeni sağlayacak önerilerimizi sıraladık.

Koronavirüs, her zamankinden daha fazla insanın evden çalışmaya başlamasına vesile oldu. Yeni normale uyum sağladık ama yeni rutinler oluşturmakta hala biraz zorlanıyoruz. Örneğin, egzersiz rutini… Ofisteyken öğle yemeğine çıktığımızda bile hareket ederken evdeyken hareket etmek için fazla fırsatımız olmuyor. O yüzden fırsatı bizim yaratmamız gerek. 

Evden çalışmanın incelikleri

Bizim evden çalışırken vücudunu daha çok hareket ettirmeni sağlayacak bazı  egzersiz fikirlerimiz var. Peki sen hangilerini deneyeceksin?

Alarm kur

İşine kısa molalar verip biraz esneme ve egzersiz yapmak için telefonuna alarm kurmaya ne dersin? Çok pratik!

Online yoga dersine katıl

Eğer bir spor salonu ya da pilates, yoga stüdyosu üyeliğin varsa muhtemelen şu ara yasaklar yüzünden hepsi kapalı. O zaman online derslere katılmayı düşünür müsün? Önceden kaydedilmiş videoları izleyebileceğin gibi canlı derslere katılabileceğin ücretsiz dersler de bulabilirsin. Küçük bir araştırma yapmaya değer.

Dans et

Her günü yüksek bir enerjiyle açmanın kısayolunu açıklayalım: Dans etmek! Dans etmek, endorfin salgılatan, dolayısıyla stresi azaltan bir aktivite. Ayna karşısında küçük bir solo dans partisi verip moralini anında yükseltmemek için bir neden göremiyoruz.

Ev eşyalarını ağırlık olarak kullan

Spor salonuna gidemiyorsan biraz doğaçlama yaparak evinin salonunu spor salonuna çevirebilirsin. Eğer evinde dumble ya da benzeri vücut ağırlıkları yoksa boyut ve ağırlık olarak uygun bulduğun objeleri ağırlık gibi kullanabilirsin. Mesela, su şişesi…

Spor kıyafetler giy

Egzersizine başlamadan önce, hatta bazen uyanır uyanmaz seni havaya sokması için spor kıyafetler giyebilirsin. Bu küçük başlangıç seni daha fazlasını yapmak için motive edecektir.

Mobil app kullan

Sana küçük tatlı hatırlatmalar gönderecek, kısa ve basit egzersiz planları sunacak telefon uygulamalarını denemeye ne dersin? Egzersizin bitip bilgisayarının başına geri döndüğünde işine daha kolay odaklanacağından eminiz.

Toplantılar sırasında dolaş

Eğer dizüstü bilgisayarını ya da web kameranı kullanmanı gerektirmeyen bir görüşme yapıyorsan tıpkı ofiste yaptığın gibi görüşme sırasında ayağa kalkıp dolaş.

İp atlama antrenmanı yap

Az zamanda çok ve büyük işler yapmanın peşindeysen sana sıkı bir aktif kalma ipucu: İp atlama. Her seferinde 20, 50 veya 100 olmak üzere ip atlama antrenmanı yaptığını, bunu bir de günde üç kez tekrarladığını düşün; harika olmaz mı? 

İyi egzersizler!


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.