Hem sağlıklı yaşamak hem de üretkenliğini sabote etmemek için evden çalışırken nasıl daha iyi beslenebilirsin?

Evden çalışırken verimliliğini artıracak öneriler

Konuşmadığın bir telekonferansta kendini kaptırıp koca bir paket cipsi bitirmek… Bir işi teslim saatine yetiştirmek için canla başla çalışırken tüm gün yemek yemeyi unutmak… Bu ve benzeri durumlar evden çalışan herkesin başına gelir. Ofis, ev olduğunda beslenmeyi kontrol altında tutmak güçleşebilir. Evdeyken ofistekinden farklı olarak her an özgürsün ve buzdolabı da tamamen sana ait. Peki böyle bir ortamda çalışırken nasıl daha sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanabilir ve bir yandan kilonu korurken bir yandan çalışmalarını da verimli şekilde sürdürebilirsin?

İşte bazı ipuçları:

Mutfakta çalışma.

Çalışma alanın mutfağın içinde olmasın. Eğer açık mutfağın varsa, buzdolabı ve civarının görüş alanının içinde olduğu bir düzen kurmaktan kaçın. Aksi takdirde kendini buzdolabını günde 8 kez kontrol ederken bulman işten bile değil. İş günün devam ederken mutfağında olacağın tek zaman yemek molaların olsun. Bunu yapmak zor geliyorsa buzdolabına ve mutfak kapına hatırlatıcı nitelikte işaretler koymayı deneyebilirsin.

Yemek molalarını planla. 

Tıpkı tüm günün geri kalanını planladığın gibi yemek molalarını, hatta atıştırmalık zamanını bile planla. Öğle ve akşam yemeklerin için belirli bir saatin olsun. Ayrıca yiyeceklere ofisteki gibi davran. Nasıl iş yerindeyken gün boyu bir şeyler yiyemezsen evdeyken de aynı disiplini göstermeni öneririz.

Evden çalışırken boş kalan zamanında neler yapabilirsin?

Bol su iç.

“Su yaşamdır” diyenler haklı. Fazlaca önemsemediğin baş ağrılarının, bazen kendini yorgun hissedişinin ve aynaya baktığında bitkin bir yüzle karşılaşmanın nedeni yeterince su içmemen olabilir. Günlük su tüketimi ihtiyacın, kilona ve yaşam koşullarına göre değişebilir. Senin için en doğru hesabı bir doktorla birlikte yapmanı önermekle birlikte, günde en az 2 ile 2,5 litre arasında su içmen gerektiğini de söyleyebiliriz. Daha enerjik hissetmek için vitamin takviyelerinden de faydalanabilirsin.

Karnını gerçekten doyur.

İşin başından aşkınken yemek molası vermek zor olabilir. Açlık belirtisi gösterdiğinde vücudunu dinle ve yeterince yememenin üretkenliğinizi etkileyebileceğini hatırla. Eğer sinyalleri duymakta yetersiz hissediyorsan yemek vaktini hatırlatmak için telefonununa alarm kurabilirsin.

Evden çalışırken hayatını kolaylaştıracak 10 öneri

Gerçek yiyeceklere odaklan. 

Karnını uzun süre tok tutan, dengeli, besleyici gıda seni daha üretken yapar. Yediklerinin ruh halini ve enerji seviyeni etkileyeceğini aklında tutarak aç hissettiğinde daha bilinçli tercihler yapmaya çalış. Protein, lif ve sağlıklı yağlar içeren meyve ve sebzelere odaklanabilirsin. Bir diğer önerimiz de abur cubur alışverişini sınırlaman. Buzdolabına veya kilerine cips, bisküvi ve benzeri şeyler stoklamayı bıraktığında canının bu tip yiyecekleri çekme ihtimali de azalacaktır. Sonuçta gözden ırak olan gönülden de ırak olur.

Kafein tüketimine dikkat et.

Sabah uyanır uyanmaz kahvaltıdan, hatta bir bardak sudan bile önce çaya, kahveye sarılanlardan mısın? Canın kahve ve çay istediğinde bunun bir ihtiyaç mı keyif mi yoksa alışkanlık mı olduğunu anlamaya çalış. Diüretik ve uyarıcı olduğu için, fazla kahve ve çay beynindeki reseptörlerin aşırı yüklenmesine neden olabilir. Bu da kafeinin uyarıcı etkisini zayıflatır ve daha yüksek dozda kafein istemene yol açabilir. Kafein almadığında baş ağrısı, yorgunluk, uyuşukluk, sinirlilik, bulantı, kas ağrısı gibi can sıkıcı şeyler yaşama olasılığın artabilir. 

Yemek yerken sadece yemek ye.

Öğlen molanda bir yandan yemek yerken bir yandan çalışmaya devam etmek cazip gelebilir. Ancak bu dikkatini dağıtarak aşırı yemeye ve yemeğin yaratacağı doygunlık hissinin azalmasına neden olabilir. Bunun yerine yemeğinin tadını çıkarmaya bak. Böylece hem yemekten daha çok keyif alacaksın hem de günün kalanında daha enerjik hissedeceksin.


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.