Şirketinin ön muhasebesini kendin tutuyorsan, gelir gider takibi gibi hayati bir konuda hatasız, hızlı ve verimli ilerleyebilmen çok önemli. Bunu yapabilmek için ise, defter tutmaktan ya da karmaşıklığı sebebiyle efor sarfına sebep olan Excel ve Access gibi programlardan daha etkili bir yönteme ihtiyacın var. Peki o yöntem nedir?

Ön muhasebe ile işletmenin nakit parasını, banka hesaplarını, çek ve senetlerini, müşterilerini, stok durumunu ve benzeri temel unsurlarının kayıtlarını tutarsın. Tüm bu veriler sayesinde finansal yönetimini ve dolayısıyla şirket yönetimini daha etkin biçimde gerçekleştirebilirsin. İşte bu yüzden, ön muhasebeyi şirketlerin atardamarı olarak kabul edebiliriz.

Nakit akışı, kârlılık seviyesi gibi önemli konuların takibini daha hızlı yapıp ona göre adım atabilmek için için ön muhasebe şirket içinde yapılmalıdır. Eğer sen de ön muhasebeyi şirket içinde kendin idare ediyorsan, senden zamanını ve eforunu çalmayan bir program kullanmalısın.

Mikro Blog’da paylaştığımız “Nakit akışı nedir, nasıl yönetilir?” başlıklı yazıya da göz atmak ister misin?

 Access kullanırken yaşayabileceğin sorunlar

  • Ön muhasebe yaparken notların ve defterlerin arasından yolunu bulmak zor olabilir. Bunun için Excel ve Access gibi programları denemiş de olabilirsin. Her iki program da eğer kullanmayı iyi biliyorsan şirketine fayda sağlayabilir. Excel, etkin kullanabilmek için bir kodlama dili öğrenir gibi çalışmak zorunda olduğun, işini görecek ayrıntılı raporlar ve takip dosyaları oluşturabilmek için karmaşık formüller yazmanı gerektiren bir programdır. Microsoft Access ise içinde birden fazla Excel dosyasının ayrı modüller olarak açılabildiği biraz daha sofistike bir programdır. Etkin bir kullanım için veritabanı programcılığı bilmeyi gerektiren bu programlar, her şeyden önce ciddi anlamda vaktini alır.
  • Bu programlarla yaşayacağın vakit kaybı, şirketinin ilgilenmek zorunda olduğun diğer işlerine daha az zaman ayırmana neden olabilir.
  • Enerji kaybın bir yandan sabrını zorlarken bir yandan da çalışma temponun düşmesine yol açabilir.
  • Depoladıkları verilerin kolayca değiştirilebilmesi nedeniyle, her iki program da bir online muhasebe programı kadar güvenli değildir.
  • Bu programlar, şirketinizin ihtiyaç duyabileceği CRM, ERP gibi programlarla uyumlu çalışmayabilir.
  • Dosyalarda hata oluştuğunda, hesaplar şaştığında sorunun nerede olduğunu tespit etmek ve dolayısıyla gerekli düzeltmeye yapmak kolay olmayacaktır.
  • Her iki programın da, işler kötü gittiğinde sizi haberdar edecek bir erken uyarı sistemi bulunmaz.

Gelir gider takibini Excel yerine MikroX’te yapmak sana ne kazandırır?” başlıklı yazıya da göz atmak ister misin?

Ancak bir online muhasebe programı kullanırsan, daha az uğraş ile daha çok verim elde edebilirsin. Microsoft Access’te bir dolu karmaşık formülle ve vaktini alan onlarca düzenleme sonrası oluşturacağın tablodan alacağın sonucu, MikroX’te tek tıkla görürsün. Tahsilat ve ödemelerinin durumunu bir bakıştı görebilir, gelir ve giderlerini güncel olarak takip edebilir, işletmenin nakit akışını kontrol altında tutabilirsin. Böylece, asıl enerjini işini büyütmeye ayırabilirsin. Nasıl mı?

 MikroX’in Gelir ve Gider Takip Programı’ndan aşağıdaki kontrolleri kolayca gerçekleştirebilirsin:

  1. Kasa Takibi: Farklı döviz cinsinden kasalarını ekleyerek para giriş ve çıkışlarını kontrol edebilirsin.
  2. Banka Takibi: Tüm banka hesaplarını ekleyerek nakit giriş çıkışını kolayca yapabilirsin.
  3. Tahsilat Takibi: Tahsilat ekleyerek müşteri bakiyelerinin durumunu güncel olarak görebilirsin.
  4. Ödeme Takibi: Ödeme ekleyerek borçlarını kapatabilir ve tedarikçilerinin takibini yapabilirsin.
  5. Çalışan Takibi: Çalışan ekleyerek çalışanlarının yaptığı harcamaları izleyebilirsin.
  6. Gider Belgeleri: Vergi, maaş ve diğer kategorilerde gider kalemleri ekleyebilirsin.

MikroX sana ayrıca, gelecek haftalar içindeki nakit akışını da gösterir. Böylece, hem yakın zamanda yapman gereken ödemeleri hem de tahsilatları görüntülersin. Ayrıca, “raporlar” bölümündeki satış, gider, tahsilat ve ödeme raporlarıyla, ister geçen haftanın, ister son 30 günün, ister belirlediğin özel bir tarih aralığının durumunu görürsün.

Eğer sen de gelir ve gider takibini kolayca yapmak ve enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan, MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilir ya da Mikro’nun işletmene uygun diğer çözümlerine göz atabilirsin.