Dünyanın en çok kullanılan dijital reklam platformu Google AdWords, hem dijital platformlarda müşterilerinle buluşmanı sağlayan, hem de -eğer varsa- iş yerine gelen ziyaretçi sayısını artıran harika bir nimet. Peki neden ve nasıl kullanılır?

 

Eğer bir işletmen varsa, fiziksel olarak bir mağazan olsun ya da olmasın, çevrimiçi dünyada da görünürlüğe ihtiyacın var. Bu işletmeyi müşterilerle buluşturmak içinse dijital pazarlama yapman gerekiyor. Dijital pazarlamanın ilk adımını, arama motoru optimizasyonunu (SEO), çevrimiçi reklamları ve içerik üretiminin önemini anlamak olarak düşünebiliriz. SEO kısmını hallettik diyelim, durup müşterilerin organik olarak ayağımıza gelmesini bekleyemeyeceğimize göre (ki zamanla o da olacak), sırada işletmeye ufak bir omuz vermek var.

MikroBlog‘daki “SEO nedir, nasıl çalışır?” başlıklı yazımıza da göz atmak ister misin?

 

Google AdWords nedir, ne yapar?

Google AdWords, hedeflediğin müşterilere ulaşmanı sağlayan, dilersen metin tabanlı olarak verebileceğin, dilersen görüntülü içerikler kullanabileceğin, dilersen YouTube videolarıyla destekleyebileceğin, dilersen de uygulamalara özel hazırlayabileceğin mobil reklamlardır.

Seçtiğin bölgelerde, seçtiğin kullanıcı tiplerine özel olarak gösterebildiğin ve dilediğin gibi düzenleyebildiğin bu reklamlarla, hem web site hem de eğer varsa mağaza trafiğini artırabilirsin.

 

Neden Google AdWords?

Dünyada yapılan çevrimiçi aramaların %80’i Google’dan gerçekleşiyor. İşte tam da bu yüzden, karmaşık da görünse, Google AdWords dijital pazarlama yapan her işletmenin kullanmayı mutlaka öğrenmesi gereken bir araç. Herhangi bir konuda, herhangi bir arama yapan birinin karşısına saniyeler içinde çıkabilmek, bir işletmenin elde edebileceği en büyük güçlerden biri. Hele ki senin iş alanını ilgilendiren, senin ürün ve hizmetlerinle alakalı bir sözcükle arama yapan bir kullanıcının karşısına çıkmayı becerebilirsen, çok güzel bir ivme elde edebileceğinden emin olabilirsin.

Şu anda Google’da yapılan bir arama sonucunda karşımıza çıkan ekranın neredeyse %70’i Google AdWords’le verilen reklamlar. Ürün ve hizmetlerinin nasıl aratıldığı konusunda bilgin varsa, bu bilgiyi kullanarak AdWords ile detaylı bir analiz ve optimizasyon eşliğinde Google’da reklam çıkabilir, hem daha çok müşteriye ulaşır hem de o müşteriler hakkında çeşitli bilgi ve içgörüler edinebilirsin.

 

Google AdWords reklamları nelerdir ve nasıl kullanılır?

Google AdWords ile verebileceğin dört adet reklam tipi bulunur. Bunlar:

  1. Arama Ağı Reklamları:

Bu reklam tipinde, ürün ve hizmetlerinle ilgili reklamlar, Google arama sonuçlarının yanında çıkar. Eğer kullanıcılar web sitenizi ziyaret eder ya da işletmeni telefonla aramak için reklamını tıklarsa ödeme yaparsın.

  • Nasıl kullanabilirsin?

Ürün ve hizmetlerini açıklayan kısa bir metinle birlikte reklamını oluşturduktan sonra, doğru kişilere ulaşmanı sağlayacak anahtar sözcükler seçersin. Sonra, reklamının günlük bütçesini belirleyip hemen yayın yapabilirsin.

  1. Görüntülü Reklamlar:

Bu reklam türünde, metin ve banner reklamlarına ek olarak, iki milyondan fazla sitede ve 650 binden fazla uygulamada reklam yayını hakkı elde edersin. Reklamlarını da yalnızca belirlediğin hedef kitlenin olduğu yerlerde gösterirsin.

  • Nasıl kullanabilirsin?

Görüntülü reklam vermek için önce reklamının içeriğini belirlemen gerekiyor. Dilersen metin yerine görsel de kullanabiliyorsun.  Ardından, müşteri ilgi alanları ve demografisine göre reklamının yayınlanacağı yerleri seçiyorsun. So olarak bütçeni belirliyor ve reklamını yayına hazır hale getiriyorsun.

  1. Video Reklamlar:

Video reklam türünde, YouTube’un nimetlerinden faydalanabilirsin. İçeriğin izlendikçe ödeme yaptığın bu reklam türünde, seninle hiçbir ilgisi yapmayan insanlara ulaşıp onlar için para harcamana da gerek kalmaz.

  • Nasıl kullanabilirsin?

Bu reklam tipini kullanabilmek için önce iyi bir video içeriği oluşturman gerekiyor. Bu konuda Google’ın pek çok yönlendirme yazısı mevcut. Dilersen YouTube’da da seni bu konuda besleyecek çok fazla içerik bulabilirsin. Sonra, videoyu YouTube hesabına yüklemen ve AdWords kullanarak reklam kampanyanı başlatman gerekiyor. Video reklamın, ilgili reklamların öncesinde ya da yanında, arama sonuçlarında gösteriliyor. Bu reklam tipinde de ulaşmak istediğin insanları ve harcamak istediğin tutarı seçebiliyorsun.

  1. Uygulama Reklamları:

Eğer bir mobil uygulaman varsa, Google’ın uygulama reklamları tam sana göre. iOS ya da Android, uygulaman hangi işletim sistemine uygun olursa olsun, Google ile onu milyonlarca kullanıcıya tanıtabilirsin.

  • Nasıl kullanabilirsin?

Bir uygulama reklamı verebilmek için App Store ya da Play Store’un özelliklerine uygun içerikte bir reklam tasarlaman gerekiyor. Sonra yükleme başına maliyete göre bütçeni belirleyebilir ve reklamını yayına alabilirsin.

Yeni müşterilere ulaşmanıza ve satışları artırmanıza yardımcı olacak Google AdWords’ü, bir de Google’ın kendisinden dinleyin:


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan, MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.