Günde 3,5 milyar farklı soruyu yanıtlayan, hemen her arama için kullanıcıları mümkün olan en mantıklı sonuçlarla buluşturan Google, dünyaya yalnızca bir arama motoru olarak değil aynı zamanda bir dijital pazarlama uzmanı gibi de hizmet ediyor. Sen de Google’ın sunduğu dijital pazarlama araçlarıyla işletmeni bir adım daha yukarıya taşıyabilirsin.

Senin için bu yazıda, en çok işine yarayabileceğini düşündüğümüz Google dijital pazarlama araçlarını listeliyoruz:

1. Google Trends (Google Trendler):

Google Trends ile dünyadaki güncel ve en popüler arama trendlerini anlık olarak görebilirsin. Kullanımı çok kolay olan bu servisle, istediğin bölge ya da zaman aralığında en çok hangi sözcüklerin aratıldığını, seçtiğin bazı sözcüklerin belirli bir zaman içindeki popülerlik seviyelerini (hala aratılıyor mu, daha mı az yoksa daha mı çok aratılıyor, yanına başka sözcükler eklenmiş mi vs.) görebilirsin. Sitenin ana sayfasından güncel tabloyu görebilir, dilersen sen de istediğin bir sözcükle arama yapıp o sözcüğün durumunu kontrol edebilirsin. Dilersen YouTube‘daki arama sonuçlarıyla ilgili bile bilgi alabilirsin. (Bu arada, YouTube‘a artık dünyanın ikinci en büyük arama motoru desek haksız sayılmayız!) Yeni bir girişimde bulunurken, bir kampanya tasarlarken ya da yalnızca merakından bile bu servisi kullanabilirsin.

2. Google AdWords:

En çok kullanılan ve en karmaşık reklam platformlarından biri olan Google AdWords, dijital pazarlama yapan her işletmenin kullanmayı mutlaka öğrenmesi gereken bir araç. Dünyada yapılan çevrimiçi aramaların %80’inin Google’dan gerçekleştiğini düşünürsek; senin iş alanını ilgilendiren, senin ürün ve hizmetlerinle alakalı bir şeyi arayan bir kullanıcının karşısına hızlıca çıkabilmek, işletmen için büyük bir güç demek. Şu anda Google’da yapılan bir arama sonucunda karşımıza çıkan ekranın neredeyse %70’i reklamlar. Ürün ve hizmetlerinizin nasıl aratıldığı konusunda net bir bilgiye sahipsen, bu bilgiyi kullanarak AdWords ile detaylı bir analiz ve optimizasyon eşliğinde Google’da reklam çıkabilirsin. Statista.com‘un paylaştığı bilgiye göre göre, Google, Google AdWords servisi sayesinde yalnızca 2015 senesinde 67 milyar Dolar kazanmış!

3. Google Keyword Planner (Google Anahtar Kelime Planlayıcı):

Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile organik SEO’yu artırmak için anahtar sözcük araştırması yapabilir, aramalarda en çok hangi sözcüklerin kullanıldığını öğrenebilirsin. Sözcüklerin aranma yoğunluğunu, konuyla olan ilgilerini çıkararak web siten, blog’un ya da diğer içeriklerin için en müşterilerine ulaşmanı sağlayacak en doğru anahtar sözcükleri seçmene yardım eder. Anahtar Kelime Planlayıcı’yı ancak bir Google AdWords hesabı ile kullanabileceğini de not edelim.

4. Google Alerts:

Google Alerts, belirlediğin sözcüklerle ilgili yeni içerikleri sana email göndererek haber veriyor. Bu sayede hem takip ettiğin konularla ilgili yenilikleri, güncel haberleri kaçırmıyorsun, hem de eğer bu konularla ilgili  işletmenin de söyleyecek sözü, paylaşacak içeriği varsa, gerçek zamanlı pazarlama yapabilme konusunda elin güçleniyor. Bu aracı aynı zamanda kriz yönetimi için de kullanabilirsin. İşletmenin adı ya da ürün ve hizmetlerinle ilgili sözcükler belirlersen, işletmenden bahseden birini eş zamanlı olarak duyma şansını elde edebilirsin.

5. Google Tag Manager (Google Etiket Yöneticisi):

Google Etiket Yöneticisi, üçüncü parti yazılımları, seni bir uzmana ya da prosedüre muhtaç bırakmadan sitenin istediğin bölümüne kolayca yerleştirmeni sağlayan bir araç. Bu araç sayesinde, web sitene ekleyeceğin üçüncü parti kodlarını her seferinde doğru yere girmekle uğraşmak zorunda kalmaz, servisin kendisine ekleyerek işlerini hızlıca halledebilirsin. Google Etiket Yöneticisi, diğer Google hizmetleriyle de hızlı ve pratik şekilde çalışıyor.

6. Google Analytics:

Google Analytics ile web site ziyaretçi sayını, ziyaretçilerin web sitende geçirdiği süreyi, siteden ayrılma yüzdelerini, işletmeni nasıl bulduklarını, hangi sayfalarla daha çok ilgilendiklerini, sitene hangi cihazlardan giriş yaptıklarını ve daha birçok datayı görüntüleyebilir, tüm bunlardan ziyaretçi demografikleri ve müşteri davranışları çıkarmak da dahil, işletmenin faydasına olacak pek çok analiz elde edebilirsin.

2015’ten bir bilgiye göre, Google Analytics 30 ila 50 milyon arası web site tarafından kullanılıyor. Bir başka kaynağa göre ise, dünyada web sitelerin %55’i bu hizmetten faydalanıyor. Trafik analizi araçları arasında, bu oran %83’lük bir pazar payı demek.

7. Google My Business (Google Benim İşletmem):

Potansiyel müşterilerin seni ister aramalarda, ister haritalarda, ister de Google+ sayfanda arıyor olsun, Google Benim İşletmem, işletmeni direkt olarak müşterilere bağlar. Bu arama hangi cihazdan gerçekleştirilirse gerçekleşsin, işletme bilgilerin Google’ın hem aramalarına, hem haritalarına hem de Google+ servisine eklenir. İşletmenin adresi, adres tarifi, telefon numarası ve çalışma saatleri aramalarda ve haritalarda görüntülenir. Bir Google+ sayfası ile kolayca hazırlayıp kullanabileceğin bu servis, müşterilerinin işletmeni beğenmesine, oylamasına ve paylaşmasına da olanak tanır.

8. Google Docs (Google Dokümanlar):

Google’ın hem bireysel çalışmalar hem de takım çalışmaları için yararlı olan ücretsiz aracı Google Dokümanlar ile her an her yerde silinme ya da kaybolma derdi olmadan belge oluşturup kaydedebilirsin. Bu belgeleri dilediğin zaman düzenleyebileceğin gibi, seninle birlikte çalışmasını istediğin kişilerle de paylaşabilirsin. Hem doküman, hem e-tablo, hem slayt hem de form oluşturmanı sağlayan bu servis, imla hatalarını bile düzeltiyor. 


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan, MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.