Sen de kaybolan defterlerle ya da karmaşık Excel formülleriyle uğraşmadan hızlı ve doğru biçimde bütçe planlaması yapmak istemez misin?

Binbir emekle kurduğun işletmenin yoluna sağlam adımlarla devam edebilmesi için finansal operasyonlarının da sağlıklı olması elzem. Bu yüzden, sağlıklı bir muhasebenin en önemli bileşeni olan bütçe planı ve takibini nasıl yaptığın da büyük önem taşıyor. Bütçe planlarken hem verilerinin doğruluğundan emin olman, hem ödeme ve tahsilat günlerine hakim olman hem de mali tablolarını sıkı şekilde takip etmen gerek. Peki tüm bunları en etkin ve hızlı şekilde nasıl yaparsın? Tabii ki gelir gider takibi ve bütçe planlaması yapabildiğin uygulama ve yazılımlarla.

Bu yazılımlar sayesinde zamandan ve maliyetten tasarruf ederek asıl enerjini işini büyütmeye ayırabilirsin. Nasıl mı?

Bütçe programı nedir?

Bütçe yönetimi programları, aslında işletmen için bütçe planlamaktan daha fazlasını yapan ön muhasebe yazılımlarıdır. Bu programlarla yalnız bütçe belirleyip nakit akışını takip etmez aynı zamanda müşteri ve tedarikçi kaydı yapabilir, fatura oluşturabilir ve harcamalarını kontrol edebilirsin. Her yerden ve tüm mobil cihazlarla erişebildiğin bulut sistemli bir bütçe programını kullanmak deftere not almak, Microsoft Access’i çözmeye çalışmak ya da Excel’de tablo oluşturmaya çalışmaktan çok daha kolay!

Gelir gider takibini Excel yerine MikroX’te yapmak sana ne fayda sağlar?

Gelir gider takibini Microsoft Access yerine MikroX’te yapmak sana ne fayda sağlar?

İyi bir bütçe yönetimi programının sahip olması gereken 5 özellik 

  1. Süreçlerinizi hızlandırmalı: İyi bir bütçe programı, planlama ve bütçe süreçlerini hızlandırarak finansal operasyonlarınızı daha kolay gerçekleştirmeni sağlamalı.
  2. Kullanımı kolay olmalı: Sade ve anlaşılır menü ve modülleriyle kullanım kolaylığı ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunmalı.
  3. Veri ekleme ve düzenleme kolaylığı sunmalı: Girdiğin verileri ihtiyaçlarınıza göre dilediğiniz gibi revize etme imkanı tanımalı.
  4. Raporlama yapmalı: Girdiğin verileri satış, tahsilat, gider ve ödeme raporları ile işletmen anlamlı bilgilere dönüştürmeli.
  5. Müşteri ve tedarikçi yönetimi yapmalı:Müşterilerin ve tedarikçilerinin bakiyelerini görmeni, ödeme ve tahsilatlarını anlık olarak takip etmeni sağlamalı.
  6. Fatura takibi yapmalı:Kolayca ve zamandan tasarruf ederek fatura kesmeni sağlamalı.
  7. Gelir-gider takibi yapmalı:Kazanç ve harcamalarını güncel olarak takip edip nakit akışını kontrol altında tutmanı sağlamalı.
  8. Online erişim sunmalı ve güvenilir olmalı:Bilgilerini kaybolma ya da çalınma riskine karşı güvenle saklayan, operasyonlarını her yerden ve tüm cihazlardan kolayca yönetmeni sağlayan bir sistemi olmalı.

Sağlıklı büyüyen işletmelerin ön muhasebe programı MikroX ile sen de etkin bir bütçe planlaması yapabilirsin.


Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.