Ön muhasebe nedir?
Ön muhasebe
, bir işletmenin günlük ticari faaliyetlerinden ve firmanın ticari ilişkilerinin takibinde olmak için, firma ortakları ve yöneticilerine yönelik yapılan bir muhasebedir. Ön muhasebeye dair raporlar şirketin ortaklarını ve yöneticilerini ilgilendirir. Tüm kayıtlar zaman geçirilmeden operasyonun olduğu anda girilmelidir. Bunun devamlılığını tesis etmek adına muhasebeyle ilgili her türden fiş hareketi süratle bilgisayar ve cep telefonlarından ön muhasebe haline getirilmelidir. Bu sayede kayıpsız, sağlıklı ve düzgün veri akışı sağlanır. Bu raporlamalar sayesinde yöneticilerin karar aşamaları daha kolay, şirketlerini doğru ve anlık veriler ile yönetebilmeleri mümkün olur.

Ön muhasebe nasıl tutulur?

Ön muhasebede aşağıdaki temel işlemler uygulanabilir:

  • Kasa Hesap Takibi
  • Müşteri (Cari) Hesabı Takibi
  • Fatura/İrsaliye İşlemleri
  • Stok Giriş ve Çıkış Takibi
  • Müşteri Çek/Senetleri Takibi
  • İşletme Çek/Senetleri Takibi
  • Banka Hesap Takibi

Kasa Hesabı Takibi: İşletmenin nakit olarak işlenen işlemlerini takip etmektir. Takip için bir kasa defteri tutulabilir. Bu defter ile işletmenin nakitleri takip edilebilir. Kasa hesabında işletmeye nakit giriş ve çıkışı olduğu an hareket meydana gelir. Bu sebeple her nakit hareketinde kasa defterine kayıt işlemi yapılır. Alınan tahsilatlar ve yapılan ödemeler
kasa bölümünde takip edilir. Böylece işletmenin nakit parası takip edilerek günlük gelir-gider takibi yapılır.

Müşteri (Cari) Hesabı Takibi: İşletmenin beraber çalıştığı müşterilerini takip etmektir. Cari hesap takibinde buradaki iki taraf da takip edilir yani alıcıların ve satıcıların borç ve alacakları izlenir.

Fatura/İrsaliye İşlemleri: İşletme mal sattığı veya hizmet sağladığı zaman fatura kesilir. Mal veya hizmet aldığında ise fatura alınır. Buradaki fatura kesme işleminin ardından gelen/giden fatura ve belgeler gelmektedir.

Stok Giriş/Çıkış Takibi: İşletme mal aldığı zaman stok girişi tutar, mal çıktığı zaman ise stoklardan düşer. Böylece stok takibi yaparak azalan veya tükenen malları belirleyebilir. Alış faturası ile stoklardaki artış, satış faturası ile de stoklardaki azalış ortaya çıkar.

Çek/Senetleri Takibi: İşletmenin ya da müşterilerin çek-senetlerini takip eder. Çek-senetlerin giriş çıkışlarını kaydederek, ne kadar tahsil edilecek ve ne kadar ödenecek çek senet olduğu bilinir.

Banka Hesap Takibi: İşletmenin banka hesaplarının anlık takibi sağlanır. İşletme kasasında nakit olmaması durumunda banka hesaplarının kullanımı söz konusudur.İşletme çek ve senetlerinin vadeleri takip edilir. Bu sayede tahsilat için hesaplarda yeterli para olup olmadığı kontrol edilir ve kötü sürprizler engellenir.

Ön muhasebe programı
Firmalar genelde yapılan hesap hatalarından dolayı fazlaca maddi kayıp içerisine girebilir. Ancak bu tarz hesap hataları Ön Muhasebe Programları ile önlenebiliyor. Ön Muhasebe Programı, kullanıcının verileri anlık bir şekilde doğru girmesine fırsat veriyor. Bu program sayesinde işletmeci de hesap hatası olasılığını ortadan kaldırarak rahatça işlemlerini yapabiliyor. Ön muhasebe programı yardımıyla stok giriş ve çıkışları, irsaliye, çek senet işlemleri, banka işlemleri, cari tahsilatlar gibi muhasebe işlemleri kolaylıkla halledilebilir hale gelmiştir. Muhasebe işlemlerini hatasız ve anlık bir şekilde yapmak firmalar için oldukça önemlidir. Ön Muhasebe Programı ile takip ederek firmanın anlık durumuna ulaşabilir ve bir işe girecekleri zaman bu işin firmaya ne gibi getirileri olacağını ön görebilir. Bu açıdan muhasebe programları çoğunlukla firmalar tarafından tercih edilir.

Web tabanlı MikroX ön muhasebe programı ile birlikte tüm muhasebe takibinizi gerçekleştirebilirsin.

Mikro Yazılım web tabanlı ön muhasebe çözümü:
MikroX işletmenin muhasebe ihtiyaçları için Mikro Yazılım’ın 30 yıllık deneyimiyle geliştirdiği web tabanlı yeni ön muhasebe çözümü MikroX ile hemen tanış! MikroX ile yapabileceğin şeyler şunlar:

  • Fatura oluşturma: Dilediğin şekilde tasarladığın faturayı oluşturup yazdırabilirsin.
  • Hatırlatma gönderme: Vadesi gelen faturalar için müşterilerine hatırlatma gönderebilirsin.
  • e-Dönüşüm Modülleri: e-Fatura başta olmak üzere e-Dönüşüm kapsamındaki işlemlerini yapabilirsin.
    • Müşteri ve tedarikçi takibi
    • Borç ve alacak takibi
    • Veri aktarımı
    • Ekstre oluşturma
    • Gelir-gider takibi
    • Nakit akışı takibi
    • Kasa ve banka ile giriş-çıkış takibi
    • Tahsilat ve ödeme takibi
    • Gider fişi, maaş ve vergi oluşturma
    • Kasa takibi
    • Çalışan takibi
    • Gider belgesi işlemleri
    • Satış fiyatı tanımlama
    • Tahsilat raporu oluşturma
    • Gider raporu oluşturma
    • Otomatik işlem tekrarlam
    • Fatura hatırlatma
    • Proforma fatura takibi

Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.