Mesafeli satış sözleşmesi nedir?
Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret gibi, ürün ve hizmetlerin uzaktan satışının sağlandığı
online platformlarda uygulanan bir sözleşme modelidir. Mesafeli satış sözleşmesi ile,
uzaktan satış kaynaklı doğabilecek sorunların önlenmesi amaçlanır ve ürün ve hizmetler,
satış ve teslimat gibi konularda bilgilendirme yapılır.
Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret (İlgili içeriklere link verilebilir) platformlarında
uygulanması zorunlu bir sözleşme modelidir. Kullanıcılar, “okudum ve onayladım” gibi
seçeneklerle sözleşmeyi okumalı ve onay vermelidir. 6.03.2011 tarihli 27886 sayılı
yönetmelikle, mesafeli satış sözleşmesinin imzalandığı platformun, sözleşmeyi en az 3 yıl
süreyle saklaması zorunlu kılınmıştır.

  1. Mesafeli satış sözleşmesi hangi alanlarda kullanılır?
    Mesafeli satış sözleşmelerinin kullanılamadığı yerler bulunmaktadır. Mesela bankacılık ve
    sigortacılık, ücret karşılığında ürün veren otomat, taşınmazların satış ve kiralanmaları, halka
    açık hizmet veren telekomünikasyon firmaları gibi taraflarla yapılan sözleşme ve ilgili
    alanlarda mesafeli satış sözleşmesi kullanımı söz konusu değildir.
    Gıda ve diğer günlük tüketim maddelerinde, seyahat, konaklama, eğlence vb. sektörlerde
    faaliyet gösteren firmalarla akdedilen belli bir zamanda hizmetin ödemesini içeren
    sözleşmelerde ise cayma hakkı ve caymanın sonuçları, ön bilgilendirme ve onayı ile ödeme
    dönemine ilişkin yönetmelik ile belirlenen maksimum süreler uygulanmaz.
    Tüketiciler nelere dikkat etmelidir?
    Mesafeli satış sözleşmesi kabul eden tüketiciler, 14 günlük cayma hakkı başta olmak üzere,
    tüketici haklarının sözleşmede nasıl tarif edildiğini incelemelidir. Mesafeli satışlarda,
    tüketicilerin memnun kalmadıkları ürün ve hizmetler için cayma hakkı ve iade hakkı söz
    konusudur. Bu süreç, gerekçe göstermeksizin uygulanabilen bir süreçtir. Mesafeli ürün satışı
    yapan platformlar, cayma hakkını kullanan tüketicilere karşı ilk 14 günlük süre içerisinde,
    herhangi bir ek masraf çıkarmadan iade yapmak zorundadır.
    4.Mesafeli satış sözleşmesi nasıl hazırlanır?
  2. Taraflar: Satıcı ve alıcının bilgileri, adresleri, fatura bilgisi vs. ayrıntılı bir şekilde
    yazılmalıdır.
  3. Satıcının sorumlulukları.
  4. Alıcının sorumlulukları.
  5. Mücbir sebep: yani; deprem, sel, toprak kayması gibi doğal afetler gibi tarafların
    elinde olmayan sebeplerle sorumluluklarını yerine getirememesidir. Bu maddeyle
    mücbir sebep olması durumunda tarafların sorumlu olmayacağı ve herhangi bir cezai
    işleme tabi tutulamayacakları ifade edilmelidir.
  6. Sipariş: Siparişin hangi durumlarda sona ereceği ile satıcı ve tüketicinin sipariş ile
    ilgili sorumlulukları belirtilmelidir. Ayrıca ödeme aşamasında bir problem ile
    karşılaşılması durumunda sorumluluğun tüketicide olacağı ve sipariş onayından
    sonra ortaya çıkabilecek sorunlardan mücbir sebep hariç satıcının sorumlu olacağı
    belirtilmelidir.
  7. Konu: Ürünün ve sözleşmenin genel hatlarıyla, satıcıyla tüketicinin sorumlulukları ve
    hakları belirlenmelidir. Ayrıca bu madde tüketicinin, kendisine ürün ile ilgili detaylı bir
    ön bilgilendirmenin yapıldığını kabul ettiği maddedir.
  8. Ödeme: Ürün bedeli, üründen kaç tane gönderileceği, ödeme tipi, fatura kesilecek
    kişi/kurum, kargo tipi/ücreti vs. yazılmalıdır.
  9. Teslimat: Satıcı ve tüketicinin teslimat sürecindeki sorumlulukları detaylı bir şekilde
    belirtilir.
  10. Ürün iade ve cayma: İade biçimi ile şartları belirtilmelidir.
  11. Garanti: Kullanma talimatına uygun bir şekilde kullanılıp, temizlenen ve üretim bazlı
    hata sonucu bozulan ürünlerin garanti süresi 2 yıldır. Garanti süresi mesafeli satış
    sözleşmesinde yazmalıdır.
    Mikro Yazılım web tabanlı ön muhasebe çözümü: MikroX
    30 yıldır 105 bin müşteriye 300’ün üzerinde iş ortaklığı ile kurumsal süreçlerde destek veren
    ve yerli bir şirket olan Mikro Yazılım’ın muhasebe ihtiyaçlarınız için özel olarak geliştirdiği
    web tabanlı yeni ön muhasebe çözümü MikroX ile hemen tanışın! MikroX ile yapabileceğiniz
    şeyler şunlardır:
    ● Fatura Oluşturma: Dilediğiniz şekilde tasarladığınız faturanızı oluşturup
    yazdırabilirsiniz.
    ● Hatırlatma Gönderme: Vadesi gelen faturalar için müşterilerinize hatırlatma
    gönderebilirsiniz.
    ● e-Dönüşüm Modülleri: E-Fatura başta olmak üzere e-Dönüşüm kapsamındaki
    işlemlerinizi yapabilirsiniz.
    ● Müşteri ve tedarikçi takibi yapabilirsiniz.
    ● Borç ve alacak takibi gerçekleştirebilirsiniz.
    ● Veri aktarımı yapabilirsiniz.
    ● Ekstre oluşturabilirsiniz.
    ● Gelir-gider takibi yapabilirsiniz.
    ● Nakit akışınızı takip edebilirsiniz.
    ● Kasa ve bankalarınızı tek bir platforma ekleyerek giriş-çıkış takibi yapabilirsiniz.
    ● Tahsilat ve ödemelerinizi takip edip kaydedebilirsiniz.
    ● Gider fişi, maaş ve vergi oluşturabilirsiniz.
    ● Kasa takibi, çalışan takibi, gider belgesi işlemleri, satış fiyatı tanımama, tahsilat
    raporları, gider raporları, belirlediğiniz işlemleri otomatik tekrarlama, fatura hatırlatma
    ve proforma fatura takibi gibi daha pek çok işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.