Günlük operasyonlar ve rutin işlerin tüm vaktini alırken alacak ve borç takibi yapmakta zorlanıyor musun? Defterleri pratiklikten uzakta, Excel tablolarını da karışık mı buluyorsun? Gereksiz harcama yapmak istemediğin için tüm özelliklerini kullanmayacağın muhasebe programlarından uzak mı durmak istiyorsun? O halde seni bir veresiye programı işlevi de gören MikroX ile tanıştıralım!

Veresiye nedir?

Müşterine karşılığını almadan ya da yalnızca bir kısmını alarak yaptığın ürün ve hizmet satışına veresiye denir. Müşterinin işletmene borçlu kaldığının bir ifadesi olan veresiyeye, açık hesap da denir.

Açık hesap usulü çalıştığın müşteriler, sana ürün ya da hizmet satışını gerçekleştirdiğin an ödeme yapmaz ya da ödemenin yalnızca bir kısmını yapar. Bu durumda, yaptığın tahsilatı kayda geçirip kalanını borç olarak hesaplarsın. Zaman içinde, müşteriden tahsilat yaptıkça borç azalır ve ideal olarak ödeme kısa süre içinde tamamlanarak borç tamamen kapanır.

Veresiye takibinin önemi

Kimi zaman, müşteriler eski borcunu tamamen kapatmadan sizden ikinci ve üçüncü kez alışveriş yapmak isteyebilir. Siz de onları geri çevirmek istemediğinizden istedikleri ürün ve hizmetin satışını gerçekleştirirsiniz. Süreç bu şekilde devam eder ve ortada tahsilat ve ödemeleri belgeleyen bir fiş ya da fatura olmadığı için işletmeniz finansal açıdan risk altına girer. Üstelik bu risk, her bir müşteri için farklı seviyede olabilir.

MikroX ile veresiye takibi

Kaybolan defterlere, unutulan hesaplara ve karmaşık programlara elveda deyip veresiye takibini MikroX ile yapmaya başlaman için tam 5 sebebin var:

  1. Müşteri takibi: Müşterilerini ekleyerek borcu olan ve olmayanların takibini kolayca yapabilirsin.
  2. Tahsilat takibi: Tahsilat ekleyerek müşteri bakiyelerinin güncel takibini yapabilirsin.
  3. Cari işlem geçmişini görüntüleme: Müşterilerinin fatura, tahsilat, ödeme, açılış fişi gibi işlemlerini görebilirsin.
  4. Nakit akışı takibi: Kazancınız ve harcamalarınızın güncel durumunu görüntüleyerek tahsil etmen gereken borçları önceliklendirebilirsin.
  5. Online erişim: Bilgilerini kaybolma ya da çalınma riski olmadan depolar, operasyonlarını her yerden ve her cihazdan kolayca yönetirsin.

MikroX ile gelir gider takibi de yapabilirsin

MikroX’in Gelir ve Gider Takip Programı’ndan aşağıdaki kontrolleri kolayca gerçekleştirebilirsin:

  • Kasa takibi: Farklı döviz cinsinden kasalarını ekleyerek para giriş ve çıkışlarını kontrol edebilirsin.
  • Banka takibi: Tüm banka hesaplarını ekleyerek nakit giriş çıkışını kolayca yapabilirsin.
  • Tahsilat takibi: Tahsilat ekleyerek müşteri bakiyelerinin durumunu güncel olarak görebilirsin.
  • Ödeme takibi: Ödeme ekleyerek borçlarını kapatabilir ve tedarikçilerinin takibini yapabilirsin.
  • Çalışan takibi: Çalışan ekleyerek çalışanlarının yaptığı harcamaları izleyebilirsin.
  • Gider belgeleri: Vergi, maaş ve diğer kategorilerde gider kalemleri ekleyebilirsin.

Gelir ve gider takibini Excel yerine MikroX’te yapmak sana ne fayda sağlar?” başlıklı yazıya da göz atmak ister misin?

 


Hemen veresiye takibi yapmaya başlamak için MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak denemeye ne dersin?