Noterlik giderlerini nasıl muhasebeleştirebilirsin? Bu yazıda noterden çeşitli belgelerin tasdiki için aldığın hizmet karşılığında sana kesilen makbuzu, muhasebene nasıl kaydedeceğini anlattık.

Noter makbuzu / noterlik makbuzu nedir?

Notere onaylattığın tüm belgeler için, senin adına ya da şirketin adına kesilen fatura niteliğindeki noter makbuzu, peşin ve nakit olarak ödediğin bedeller karşılığında kesilir. İçinde harç, damga vergisi, değ. kağıt bedeli, ptt giderleri ve KDV de bulunan bu bedel noter mühürlü ve imzalı noter makbuzu ile belgelenir.

Noter makbuzu nasıl muhasebeleştirilir?

Noter makbuzu muhasebe kaydı yaparken KDV ile ödenen tutarı örtüştürmekte sorun yaşayabilirsin. Zira noter makbuzlarında bulunan değerli kağıt ve harç vergisi KDV’ye tabi değildir. Bu yüzden, bu vergiler gider de olsalar KDV matrahına dahil edilmez. KDV, harç ve damga vergisi hariç tutar, yani sair tahsilat üzerinden hesaplanır. Makbuzda belirtilen sair tahsilat, aldığın noterlik hizmetinin bedelidir ve KDV’ye tabidir. Noterlik hizmetini almak için bu ödemeleri de yapman gerekir. Bu ödemeler ise gider kalemleridir.

Noter makbuzu muhasebe kaydı örneği

Diyelim ki sair tahsilatı 100 TL olan bir noter makbuzumuz var. Bu makbuzun KDV’si 100×0,18 hesabıyla 18 TL olacaktır. Bu durumda KDV hariç giderler toplamını “280 Gelecek Yıllara Ait Giderler” hesabına borç olarak kaydetmelisin. Noterlik hizmetini ise ilgili olduğu gider hesabına borç olarak girmelisin.

Muhasebe kaydıyla ilgili dilersen aşağıdaki yazıları da inceleyebilirsin.

Serbest meslek makbuzunun muhasebe kaydı nasıl yapılır?

Muhtasar ödemenin muhasebe kaydı nasıl yapılır?

Müstahsil makbuzu nedir, muhasebe kaydı nasıl yapılır?


Artık MikroX‘e 1 yıl boyunca ayda sadece 1 ₺‘ye sahip olabilirsin. Üstelik deneyip karar vermen için ilk 15 gün ücretsiz.