Tahsilatlarını hızlandırıp nakit akışını kontrol altına almak istiyorsan bir online tahsilat programı kullanmanı öneririz. Neden mi? Bu yazıda anlattık.

Online tahsilat programı nedir, ne işe yarar?

Online tahsilat programları, etkili bir ön muhasebe yapmana olanak sunan, fatura takibi, müşteri ve tedarikçi yönetimi ve gelir-gider yönetimini kolaylaştıran, tüm bu yönleriyle rutin işlerini düzene sokan, enerjini işini büyütmeye ayırmanı sağlayan programlarlardır.

Online tahsilat programı kullanmak için 7 neden

Farklı ihtiyaçlara ve çalışma modellerine göre kişiselleştirebildiğin online tahsilat programları ile

  1. Elde hazırlanan faturalarda yapılan maddi hataların önüne geçersin.
  2. Sisteme eklediğin müşteri ve tedarikçi hesaplarını dilediğin zaman görüntüleyip kolayca tahsilat ve ödeme takibi yapabilirsin.
  3. Nakit akışını kontrol altına alabilirsin.
  4. Gelir-gider yönetimi işlerini optimize edebilirsin.
  5. Bankalarla entegre çalışabilirsin.
  6. Vaktinde yaptığın ve hatta hızlandırdığın tahsilatlar sayesinde işletme kârlılığını artırırsın.
  7. Rutin işlerle vakit kaybetmez, asıl enerjini işini sağlıklı biçimde büyütmeye ayırabilirsin.

MikroX ile kolaylaşan tahsilat süreci

Sağlıklı büyüyen işletmelerin ön muhasebe programı MikroX ile tahsilatlarını hızlandırıp nakit akışını kontrol alabileceğini biliyor muydun? Nasıl mı? Hemen anlatalım!

  • Tahsilat vadesi geçen faturaların için müşterilerine hatırlatma gönderebilirsin.
  • Müşteri ve tedarikçilerinin fatura, tahsilat, ödeme, açılış fişi gibi işlemlerini görebilirsin.
  • Tahsilat ekleyerek müşteri bakiyelerinin güncel takibini yapabilirsin.
  • Müşterilerine eklediğin tahsilatları görüntüleyebilir, gelirlere ait alınan ücretleri detaylı bir şekilde görüntüleyebilirsin.
  • Faturalarını anında ulaştırıp tahsilat sürecini hızlandırır.

MikroX ile yapabileceğin diğer işlemler

  • Fatura takibi: MikroX faturalarını yalnızca birkaç tıkla Satış, alış, proforma, perakende ve iade faturaları hazırlayıp gönderebilirsin. Hızlı fatura yazdırma özelliği ile tek tuşla fatura yazdırabilir, otomatik tekrarlama özelliği ile pediyodik faturalarını belirlediğin dönemler için kolayca oluşturabilirsin.
  • Müşteri ve tedarikçi yönetimi: MikroX’e müşteri ve tedarikçi ekleyerek hesaplarını dilediğin zaman görüntüleyebilir, kolayca tahsilat ve ödeme takibi yapabilirsin. Mutabakat gönderme özelliği ile mutabakat mektubu oluşturabilir, cari hesap ekstresi özelliği ile müşteri ve tedarikçilerinle ekstre paylaşabilirsin.
  • Gelir-gider takibi:  İşletmenin nakit akışını daha kolay yönetirsin. Farklı döviz cinsinden kasa ve banka hesabı tanımlayarak tüm giriş ve çıkışları anlık olarak izleyebilirsin. Çalışanlarının harcama takibini yapabilir; vergi, maaş ve benzeri kategoriler belirleyerek gider belgelerini düzenleyebilirsin.
  • Stok ve depo yönetimi:  Ürünlerini stoklanabilir olup olmadığına göre düzenleyebilir, KDV dahil ve hariç fiyatlarını oluşturduğun faturalara otomatik olarak ekleyebilirsin.
  • Raporlama: Kazanç ve giderlerini anlık olarak takip ederek işletme kârlılığını kontrol altında tutarsın. Belirlediğin tarih aralıkları içinde ne kadar satış, harcama ve tahsilat yaptığını görebilirsin. Ödemeler raporu ile hem güncel ve gecikmiş ödemelerini hem de yapacağın ödemeleri sıralayabilirsin.
  • e-Fatura: MikroX’in Maliye Bakanlığı standartlarına tam uyumlu e-Fatura özelliğiyle faturalarını sadece tek tıkla zamandan ve maliyetten tasarruf ederek düzenleyebilirsin.

Gelir ve giderlerini kolayca takip edip enerjini işine büyütmeye ayırmak istiyorsan MikroX’i 15 gün ücretsiz olarak deneyebilirsin.