Pratiklikten uzak alacak defterlerine, karmaşık formüllere ve unutulan hesaplara elveda. İşletmenin rutin operasyonlarını minimum efor sarf ederek gerçekleştirmek ve asıl enerjini işini büyütmeye ayırmak istiyorsan alacak ve borç takibini bir veresiye takip programı kullanarak yapabilirsin.

Borç ve veresiye takibi işletmeniz için neden önemli?

Müşterilerine karşılığını almadan veya sadece bir kısmını alarak yaptığın veresiye satışları, yani açık hesaplarını doğru şekilde kayda geçirmen ne kadar tahsil ettiğini ve ne kadar alacaklı olduğunu bilmen için önemlidir. Açık hesap usulü çalıştığın müşteriler zaman içinde borçlarını azaltarak bitirebilecekleri gibi eski borçlarını tamamen kapatmadan ikinci ve üçüncü kez alışveriş yapabilir. Bu tip durumlarda müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için satışlarını sürdürürsün ama tahsilat ve ödemelerini belgeleyen bir fiş veya faturan olmadığından işletmen finansal açıdan riskli duruma düşebilir. Söz konusu riskin her müşteri için farklı seviyede olduğunu düşünürsek etkin şekilde takip edilmeyen veresiyeler şirketinin geleceğini tehlikeye dahi atabilir. Veresiye takip programları kullanarak karmaşık formüllerden, kayıp defterlerden ve unutulan hesaplardan kurtulup kolayca alacak takibi yapabilir, bu programları ön muhasebe programı olarak da kullanabilirsin.

Veresiye takibini MikroX ile yapmanın 5 avantajı

Hemen bugün MikroX kullanmaya başlayarak veresiye takibi yapmak için tam 5 çok geçerli nedenin var:

  1. Etkili müşteri takibi: Sisteme müşteri ve satış kaydı ekleyerek işletmene borcu olan ve olmayanları anlık olarak takip edebilirsin.
  2. Vaktinde gerçekleşen tahsilatlar: Aldığın tahsilatları sisteme girerek müşteri bakiyelerini güncel olarak izleyebilirsin.
  3. Cari işlem geçmişini görüntüleme: Müşterilerine ait fatura, tahsilat, ödeme, açılış fişi gibi işlemleri tüm detaylarıyla görebilirsin.
  4. Kontrollü nakit akışı: Kazanç ve harcamalarının güncel durumunu görüntüleyebilir, tahsil edeceğin borçları belirlediğin faktörlere göre sıralayıp önceliklendirebilirsin.
  5. 7/24 online erişim: Verilerini kaybolma veya çalınma riski olmadan saklayıp finansal operasyonlarını dünyanın her yerinden ve internete giren tüm cihazlardan kolayca yönetebilirsin.

MikroX ile gelir gider takibi yapmak da çok kolay

MikroX ile yalnızca veresiyelerini değil, kasa, banka, tahsilat, ödeme, çalışan ve gider takibi de yapabilirsin. Nasıl mı?

  • Kasa takibi: Farklı döviz cinsinden kasalar ekleyebilir, para giriş ve çıkışlarını her an kontrol altında tutabilirsin.
  • Banka takibi: Sisteme tüm banka hesaplarını tanımlayarak nakit giriş çıkışını izleyebilirsin.
  • Tahsilat takibi: Tahsilatlarını ekleyerek müşteri bakiyelerinin anlık olarak takip edebilirsin.
  • Ödeme takibi: Ödeme ekleyerek borç kapatabilir, tedarikçilerinin güncel durumunu görebilirsin.
  • Çalışan takibi: Çalışanlarını sisteme tanımlayarak yaptıkları harcamaları görüntüleyebilirsin.
  • Gider belgeleri: Vergi, maaş ve diğer kategoriler için gider kalemleri ekleyebilirsin.

Gelir ve gider takibini Excel yerine MikroX’te yapmak sana ne fayda sağlar?


Artık MikroX‘e 1 yıl boyunca ayda sadece 1 ₺‘ye sahip olabilirsin. Üstelik deneyip karar vermen için ilk 15 gün ücretsiz.